Målgruppsanalys – privatpersoner

Kundanalys

Vi hjälper dig att genomföra målgruppsanalys av privatpersoner så att du enklare kan hitta nya liknande kunder inför dina marknadsaktiviteter.

Vi analyserar din kunddata utifrån sociodemografisk data, köpkraft, boendeform, utbildningsnivå, familjesammansättning, fordon, livsstilstyper, beteende, attityder och en mängd övrig information.

Genom att göra en målgruppsanalys av privatpersoner kan man bättre förstå deras beteenden och preferenser och därefter anpassa produkter och tjänster efter deras intressen och behov. Genom att på djupet analysera och identifiera din målgrupp kan du med en större träffsäkerhet nå fram med ditt budskap.

Efter utförd målgruppsanalys definierar vi de livsstilstyper som utmärker dina egna kunder. I våra urvalssystem kan du sedan välja de olika livsstilstyperna i kombination med sociodemografisk data och därmed begränsa urvalet utifrån till exempel ålder och region.

All analys sker i statistikdatabaser vilket innebär att alla personuppgifter har tagits bort. Adressregistren uppdateras regelbundet och NIX-registret innebär att du tar hänsyn till de som inte vill bli kontaktade i marknadsföringssyfte.

Vår support finns alltid tillgänglig via telefon, chatt eller e-post. Vi hjälper dig gärna att komma igång med träffsäkra kundanalyser och urval!

Citatikon

Value Call, kund hos Marknadsinformation.

"Marknadsinformation arbetar med datasäkerhet enligt reglerna på ett korrekt vis. Ändå är det superenkelt att använda systemet. De har tänkt till och det funkar. Det vi gillar mest med Marknadsinformation är deras urvalsverktyg och stora register.

Vi har arbetat med Marknadsinformation sedan 2017 och är väldigt nöjda. När vi bytte till Marknadsinformation gick vi från att ha en generell segmentering på ålder, ort och på sin höjd eller hur länge en privatperson bott i en fastighet. Nu har vi många fler urvalskriterier; som konsumtionskraft, boendeform osv. Framför allt kan vi göra det själva enkelt. Det finns också bra exkluderingsmöjligheter, så att vi inte ringer prospekts två gånger.

Det som är mest häpnadsväckande är medarbetarna på Marknadsinformation. Servicen är fantastisk. Ibland undrar vi om de bara arbetar med oss. Jag tror de till och med lagt till verktyg vi efterfrågat. De går definitivt hand i hand med kunden.”

Vi har också köpt företagskontakter, gräns-snittet för att göra sökningar och få stor täckning är grymt, men främst hjälper vi fastighetsbranschen med nykund-bearbetning och söker flyttbenägna kunder." Det säger säger Isak Moberg, försäljningschef och delägare på Value Call.




Isak Moberg
Försäljningschef och delägare
Value Call AB

Citatikon

Kontakta oss för kostnadsfri diskussion om analys och målgruppsurval!